torsdag den 28. februar 2008

Skatterabat til 68erne !

Her i partiet hilser vi enhver skattelettelse velkommen.
Men den skal være retfærdig forstået således, at den ikke skal gives til een bestemt gruppe ud fra nogle tilfældige kriterier, som fx. udseende, vægt eller alder.

Men netop alderen er afgørende for er forslag, der nu er ved at blive til virkelighed. Der tegner sig et flertal i folketinget for at give en skatterabat til de 60-64 årige, der helt naturligt vælger at blive på arbejdsmarkedet, fremfor at rende rundt på efterløn og dandere den på vores andres regning.

Argumentet er at vi mangler hænder. Udover at det er noget sludder, da der er mange der lever på overførselsindkomst, og at mange er beskæftiget med uproduktivt arbejde som kuponklippere og papirnussere, så er svaret jo ikke at belønne folk for ikke at gå på efterløn.
Svaret er selvfølgelig at fjerne efterlønnen, der blev til dengang der var stor arbejdsløshed.

Problemet er, at den nu betragtes som en menneskeret. Når først velfærdssamfundet har indført en ydelse, så er den næsten umulig at få fjernet igen.

At give en aldersrelateret skatterabat er ganske enkelt et tåbeligt, men også ganske afslørende forslag.
De 60-64 årige er den gruppe, der var mellem 20 og 25 år i 1968.
Altså kort sagt : 68erne skal endnu engang begunstiges, og regningen skal sendes videre til alle andre, sikkert iform af højere skatter på sigt, eller et ringere sygehusvæsen.

De der idag er 60-64 år (født mellem 1943 og 1948) tilhører den generation, der har haft alle muligheder.

De havde fri adgang til universiteterne, de havde gode jobmuligheder, de kunne købe billige huse der idag har høj friværdi, de satte sig på den offentlige mening, ødelagde den danske folkeskole, og de gældssatte Danmark og sendte regningen videre til de yngre (typisk dem der er født mellem 1955 og 1965).

Generationstyveri er ikke noget helt forket ord i denne sammenhæng.

Og nu skal de altså belønnes for ikke at gå på skatteyderbetalt efterløn.
Det er ganske enkelt for ulækkert.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg er 65 år, og jeg er ikke ”generationstyv”.

Kort resume: Jeg blev født under krigen, hvor det var koldt af helvede til. Mad havde vi, men vi frøs. Og var fattige på materielle goder. Jeg uddannede mig til cand. polyt., og jeg har arbejdet hele mit liv. Det danske samfund har aldrig givet mig en skid. Selv da jeg for en del år siden fik en fæl lidelse, måtte jeg selv punge ud, da danskerne havde alt for travl med at være gode ved de horder af indvandrere, de havde inviteret til evig bistandshjælp.

Jeg har ikke modtaget efterløn. Jeg har ikke stor friværdi. Faktisk ingen. Jeg har hele mit liv afleveret et gigantisk beløb i skatter og afgifter, og jeg har intet fået til gengæld. For tiden betaler jeg 80 % af min løn i skatter og afgifter.

Jeg bliver noget så pisse hamrende sur, når jeg høre på dit bavl. Langt de fleste af min generation har haft det som jeg. Vi skabte den velfærd, der satte nutidens store fede forædte unge brokrøve i stand til at køre i skole i bil. I har simpelthen haft det bedre end nogen unge generationer før Jer.

Og det værste af alt: I duer ikke. I kan ikke skabe de virksomheder og produkter, der er nødvendige for at Danmark også i fremtiden, kan være et godt land. I min ungdom var Danmark et højteknologisk land. Nu hvirvler vi mod bunden, da vi ikke kan konkurrere pga. et vanvittigt lønniveau, og uduelige dovne konstant brokkende arbejdere. Her må de mange, men relativt få, dygtige og flittige yngre selvfølgelig undskylde.

Generationen fra Danmarks samtalekøkkener giver mig brækfornemmelser.

Børge.

Anonym sagde ...

Hr. Børge !

Ligesom ikke alle muslimer er terrorister, således er det heller ikke alle 68erne der er generatiostyve.

Som skrevet tidligere på bloggen i et andet indlæg, så er der masser af hæderlige undtageleser.

Men generelt har der været tale om, at især den generation der er født lige efter krigen, har modtaget mange goder, og har gældsat landet.

Du har ret i, at den unge generation har det materielt meget bedre end din, men det er 68ernes børn vi taler om, altså de der idag er under 40 år.
(Nu kender du jo ikke webmasterens alder, men jeg er ældre end 68ernes børn).

Det er især de der idag er mellem 40 og 60, og de der er over 70 der er blevet sorteper.

De 40-60 årige er dem der trækker læsset (lad os se bort fra de forkælede børnefamilier), og som voksede op med arbejdsløshed, kartoffelkure, strenge adgangsbegrænsninger til uddannelser osv.

Og det er især de over 70 der har levet under dårlige forhold, og som har spinktet og sparet, og været med til at bygge velfærdsstaten op.

Men som sagt er der undtagelser til begge sider.

Du skriver at du er 65. Ja, men så er du jo heller ikke omfattet af regeringens skattebegunstigelse. Det burde du være sur over.

MVH

Webmasteren