mandag den 12. oktober 2009

Jeg gambler for Gud, siger poker-præst !


Med Gud på den ene side og pokerproen Daniel Negreanu på den anden kom den katolske præst Andrew Trapp et stort skridt videre mod at vinde en million dollar, da poker-gameshowet 'PokerStars Million-Dollar Challenge' i aftes havde premiere på amerikansk tv.

Nej, Gud er aldrig med i et spil poker.

Webmaster er både kristen og ludoman.
Jeg har aldrig påstået, at min spilleglæde med de mange tusind-lapper der går over disken sker med Jesu Kristi velsginelse.
Det er menneskelig grådighed for at få sprut og fisse.

Den danske filosof og teolog, K.E. Løgstrup, der ganske vist var lidt af en Spielverderber, sagde korrekt, at spilleren er umoralsk, fordi han ikke tager ansvar, men lægger alt i tilfældighedens og grådighedens hånd.

Webnaster er umoralsk, og spiller løs.
Men jeg påstår ikke at det sker i Guds navn, men i mig eget.

Den irske præst bør have er spark i røven ud af kirken.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Er man ludoman, hvis man tager en spiller engang imellem?

Anonym sagde ...

Nej, men man er infantil, hvis man spørger andre om det !