tirsdag den 7. december 2010

Undervisningsministeren : 16+15=33 !!

Er ovenstående regnestykke mon også for svært for undervisningsministeren ?

En ny Pisa-undersøgelse placerer atter engang Danmark på en ydmygende bundplads.
At den danske ungdom både er uvidende og fordummet er ikke noget nyt. Men hvad kan den være andet, når vi regeres af en flok mennekser, der skal have både sko og strømper af, hver gang de skal tælle til 20 ?

Da undervisningsminister Tina Nedergaard skulle kommentere det pinlige resultat, kom hun ufrivilligt til at afsløre, hvor en del af problemet ligger. Hun forsøgte at forklare, at hvis man slog 2 klasser sammen, bestående af 15 og 16 børn, så havde man 2 lærere til 33 børn !!

Det er intet mindre end imponerende, at landets undervisningsminister ikke magter selv det mindste additionsstykke, der forventeligt burde kunne klares af en elev i 7-års alderen.
Hvordan kan de ansvarlige politikere tillade sig at være forargede over niveauet i skolerne, når de selv er så fagligt ringe ?

Tina Nedergaard er ikke det eneste eksempel. Masser af især yngre ministre har flere gange vist at de hverken mestrer sproget eller den lille tabel, og de har ofte afsløret en enestående uvidenhed indenfor de mest basale emner.

Problemet er, at Danmark har for mange unge ministre. De der idag er under 45, er de sørgelige produkter af den flippede lallepædagogik, der for alvor tog fart i løbet af 70erne. Det er ganske vist synd for dem at de er ofre for 68ernes eksperimenter, men det nytter ikke noget at det er dem der skal stå i spidsen for landets ledelse. Og da slet ikke som undervisningsministre. Det hverv må gives til en ældre erfaren person, der er i besiddelse af de mest elementære kundskaber.
.
Det eneste positive der er at sige i denne forbindelse er, at så længe Tina Nedergaard er minister, så undgår poderne måske i det mindste at få direkte fejlagtige informationer i undervisningen. Hun er nemlig også uddannet folkeskolelærer !
Men at man overhovedet kan være folkeskolelærer og tillige underviningsminister uden at kunne regne, det er alarmerende.

Måske er det på tide at lave en Pisa-undersøgelse på politikerne, der har så travlt med at behandle os som pattebørn, administrere vores penge og vores frihed, og fortælle os hvordan vi skal leve.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hvorfor indfører man ikke igen den stavepædagogik, vi lærte i 1941.
Alle stavede i kor O-le siger Ole.
Vi kunne - næsten alle - læse flydende efter det første skoleår.
Og jeg startede i en landsbyskole.

Hvem kan fotografere ordene af, når de ikke har lært de grundlæggende stavelser?

Pædagoger, professorer fra det pædagogiske universitet giver jeg ikke en sk.. for.
De er intet værd.

Vend tilbage til den gamle pædagogik og fyr lærernes formand, skoleledernes formand og hele det slæng, der har bragt vores ungdom i bunden af Europas ungdom.

falkeøje